Affisch2

Nu börjar det verkligen närma sig! Åtta lag kommer kämpa om ära och berömmelse på en helt ny arena med nya tävlingsmoment. Det arbetas febrilt i 3D-labbet med att få saker och ting att funka felfritt inför tävlingsdagen, och besökarna kommer inte bli besvikna!

Robban

Robert i laget KTC har verkligen gått all in detta år och byggt en robot helt från scratch. Riktigt snabb och med väl fungerande stötdämpning kommer det bli en tuff motståndare att möta!

Laget Pis of cake står konfunderade och försöker se upptagna ut på bild - men var inte allt för säkra, de är en ulv i fårakläder!

Laget Pis of cake står konfunderade och försöker se upptagna ut på bild – men var inte allt för säkra, de är en ulv i fårakläder!

Lag Space invaders tittar roat på när Hilda jobbar för allt hon är värd med att printa ut nästa kritiska robotdel.